pátek 8. května 2015

Příprava na Přežití "t - 2"

Principy přípravy jsou popsány zdeníže je stručný záznam devátého a části desátého týdne.

Nyní zvolený časový úsek 16 dnů mě definitivně dostal dva týdny před počátek Přežití (plus mínus pár hodin).

K cíli? Snad to bude veselejší cíl, než ten v Nebušicích.
Stravu mám střídavě lepší a horší - v prvním týdnu období jsem se vyrovnával s delším během a a ve druhém s doma upečenou bábovkou. Plus sem tam zmrzlina a podobná nevýživná jídla, která trochu sráží mé výsledky. Hmotnost střídavě atakuje hranici 84 kilogramů, určitě chci jít pod ní a tak hodlám do Přežití jíst čistěji.

Běhy jsem měl jenom dva - oba zaměřené na delší časový úsek. Hned ve čtvrtek (23. 4.) jsem měl výjimečně schůzku v Praze a pak jsem hodlal využít příležitost proběhnout se Šárkou a vyzkoušet si cca 20 km. Bohužel se vše protáhlo a tak jsem na samotný běh měl necelé dvě hodiny - nakonec jsem za 1:44 uběhnul celkem slabých 16 km s 340 nastoupanými metry. Šárka je pěkné běžecké i výletní místo a udělal jsem si tam mimo jiné pěkný výšlap ke svatému Matěji.  

Svatý Matěj na druhé straně Šárky - začátek sestupu





Po tomhle běhu mě trápilo pár dní mírné nachlazení a jelikož máme dost práce doma na zahradě, tak jsem se k dalšímu běhu již nedostal.

Druhý běh jsem měl naopak včera (7. 5.), kdy jsem plánoval v domácím terénu okolo Slaného zvládnout cca 30 km. První hodinu se mi běželo suprově, stanovil jsem si tak jako mezicíl urazit půlmaraton pod dvě hodiny. Během druhé hodiny však přišlo pár seběhů a mě při předposledním začalo píchat v koleni. Při výstupu to sice ustoupilo a já se v Tuřanech na dvacátém kilometru těsně před druhou hodinou zastavil na jednu malou točenou Kofolu a vodu do ruky, abych po této tříminutové pauze zvládnul poslední kilometr onoho půlmaratonu alespoň v čistém čase. Jenomže při seběhu na Studeněves mě koleno zastavilo a rozhodnul jsem se nepokoušet osud a zbytek v klidu doklusat domů. Takže nakonec se mi charakteristiky zastavily na čase 2:25, 24,3 km a 370 nastoupaných metrů. Z toho tři poslední kilometry mi zabraly 25 minut.



Pocity mám tedy smíšené - první běh jsem se necítil úplně dobře a odnesl oslabením, druhý běh zase odneslo koleno. Na druhou stranu mám z toho i důležité informace - pozitivní je, že puchýře se mi v nových botách (celé jsem to odběhal v pohorách Vivobarefoot Tracker, které jsem tímto taktéž testoval) při druhém běhu ve funkčních ponožkách nedělají, takže to snad bude dobré. Důležitá informace pak je, že si musím dávat trochu pozor na koleno.

Nyní chci pořádně zregenerovat a dle stavu zařadit ještě 2 - 3 intervalové běhy.

Čísla níže je samozřejmě nutné brát orientačně a nenechat se zmást "přesným" zápisem na desetiny.



Posilování jsem nic nedal, což je asi trochu s ohledem na posturu na škodu. Nahrazuji jej prací s krumpáčem a rýčem na zahradě. Greasing the Groove jsem pokračoval stabilně - každý den 5 x 10 angličáků. Ovšem v dalším období musím něco zařadit hlavně na zapojení břišních svalů a nápravu symetrie při kroku. 

Kroky tentokrát nepřináším - telefon odešel do křemíkového nebe a tak mi chybí záznamy,

Spánek byl dost slabý hlavně uprostřed období, kdy jsem měl termín na odevzdání jednoho článku na konferenci. V posledních dvou týdnech jej chci hodně upřednostnit.


Studené sprchování pokračuje - ve sprše strávím cca minutu a občas se mi trochu motá hlava. 

Žádné komentáře:

Okomentovat